מאז חדירתו לשוק, הדפוס הדיגיטלי המקצועי הפך לאמצעי מבוקש עבור מגוון סוגי הדפסות לרבות לצורכי פרסום עסקי. אז איך דפוס דיגיטלי תורם לפרסום העסק? הוא עושה זאת בעזרת שורה ארוכה של אמצעים ויתרונות.

המשמעות של דפוס דיגיטלי

לפני שנבחן את יתרונות הדפוס הדיגיטלי לפרסום העסק, יש להבין את המשמעות של הדפסות מסוג זה. הדפסות דיגיטליות הינן הדפסות ממוחשבות בהן מועברת גרפיקה כתמונה או קובץ דיגיטלי ונשלחת ממדיות שונות אל המדפסת. שלא כמו הדפסות מסורתיות, הדפסות אלו אינן נדרשות בהכנות מקדימות והן נעשות בהליך אוטומאטי, פשוט ומהיר. בנוסף, את ההדפסות הדיגיטאליות נתן לבצע על גבי סוגים רבים של חומרים בקשת רחבה של מידות, החל מפרטים קטנים ועד למוצרים גדולי ממדים. הן מבוצעות באמצעות הזרקת דיו בתהליך בו הצבע מחומם על ידי גז ועם סוגים שונים של דיו, כמו דיו על בסיס מים, ממיס אורגני, על בסיס שמן, דיו לטקס ועוד.

מוצרי דפוס לפרסום העסק 

לא אחת יכולתו של עסק לפרסם את מוצריו ושירותיו מבוססת על הדפסות דיגיטליות איכותיות. הדפסות אלו נדרשות עבור מגוון אמצעי שיווק ופרסום של העסק, מרמת ניירת משרדית, לכרטיסי ביקור, שילוט העסק, שלטי חוצות, פליירים, קטלוגים ומוצרי פרסום שונים כמו חולצות ושקיות בד. הבחירה בסוג זה של הדפסות לצורכי פרסום נובעת מהיתרונות הרבים שהן מספקות.

פרסום העסק באמצעות הדפסה על מוצרים

אחד מאמצעי פרסום היותר יעילים, המוצעים עם דפוס דיגיטלי, הינו באמצעות מוצרי פרסום כדוגמת פריטי לבוש, שקיות, מוצרי משרד, מגבות, צעיפים, צמידים, מגני מסך, פדים למחשב, עטים, מחזיקי מפתחות, מדבקות, פוסטרים, באנרים, מוצרי פופ אפ מגנטים ועוד. פריטים אלו מאפשרים לחשוף את העסק לכמות גדולה של אנשים ממקומות ומצבים שונים בחיי היומיום, בין אם בביתם כשהם שותים קפה עם חברים וקולגות, כשהם נוסעים בתחבורה ציבורית ועוד.

היתרונות של דפוס דיגיטלי

כאמור, דפוס דיגיטלי מציג לא מעט יתרונות לפרסום עסקים. העיקריים שביתרונות אלו הינם:

  • איכות ההדפסה– הדפסות דיגיטליות מספקות הדפסה ברמה גבוהה ביותר על גבי מגוון סוגי חומרים, עם צבע עמיד ורמת מצוינת.
  • יעילות– אם בעבר היה צריך להביא באופן פיזי הדפסות לבית דפוס, הרי שבעידן הדיגיטלי ההליך מבוצע באופן הרבה יותר יעיל ופשוט באמצעות העברת קובץ ממוחשב ישירות ממחשבי העסק לבית הדפוס. גם בהמשך הדיאלוג בין בית הדפוס לעסק יכול להתבצע באמצעות טלפון, מיילים או ווטאסאפ, בין אם עבור העברת קבצים לבדיקה, בדיקת מוצר סופי ראשון וכדומה. כמו כן, את הזמנות הדפוס ניתן לבחון ולשלוח בשעות שנוחות לכם, גם אם הן מחוץ לשעות העבודה, למשל בערבים, בשבת או חג.
  • משך העבודה – בהיותו ממחושב ואינו נדרש בהכנות מקדימות, את ההדפסות הדיגיטאליות ניתן לקבל במהירות בהליך מדויק ויעיל, שיכול להסתיים אף באותו יום. גם צבע ההדפסה מתייבש במהירות ומאפשר לקבל את המוצר המודפס ישר לאחר הדפסתו.
  • ביצוע שינויים– גם שינויים בתכני הפרסום של ההדפסות מבוצעים בדפוס דיגיטלי ביעילות, במהירות ובדיוק רב, על ידי שינוי תכני הקובץ הגראפי. זאת להבדיל משיטות מסורתיות שבהן כל שינוי בהדפסה היה כרוך בהשקעת משאבים של זמן, כח אדם וחומרים לשם שינוי הגלופה.
  • מגוון חומרים– הדפסות דיגיטליות מוצעות כיום על גבי מגוון סוגי חומרים כמו נייר, קרטון, קנבס, טקסטיל, עץ, מתכת, זכוכית ועוד. כך ניתן להתאים את ההדפסה באופן מלא לקונספט פרסום מבוקש ומאפייני המותג המפורסם.
  • כל קנה מידה – הדפסה דיגיטלית מתאימה להדפסות בכל קנה מידה, החל מהדפסות קטנות של כרטיסי ביקור ועד להדפסות ענק עבור שלטי חוצות.
  • מגוון צורכי פרסום– הדפסות דיגיטליות מתאימות למגוון צורכי פרסום של העסק כדוגמת נייר מכתבים, מעטפות, פליירים, כרטיסי ביקור, שלטים, חולצות מודפסות, כובעים, ספלים, תיקים מודפסים, מדבקות קיר ורכב מגנטים ועוד.
  • עלות – בעוד שבהדפסות אופסט יש הבדל מהותי בעלות הדפסה ראשונית להדפסות הבאות, בדפוס דיגיטלי עלות כל הדפסה זהה. 
  • כמות קטנה של הדפסות– דפוס דיגיטלי מאפשרות גם להזמין כמות קטנה של הדפסות בעלות זולה ומשתלמת.
  • התאמה לכל גודל– בהיותן הדפסות שמבוססות על קבצי מחשב, ניתן לבצע שינויים במידות מוצר פרסומי ברמה גבוהה של דיוק, בקלות ומהירות. כך למשל, ניתן להדפיס פוסטר או באנר זהה במידות שונות, תוך כדי שמירה על פרופורציות נכונות של ההדפסה.

מגוון דרכי פרסום

הדפסה דיגיטלית איכותית תורמת לפרסום, שיווק, מיתוג וקידום חברות עבור מגוון צרכים עסקיים. ההדפסות עצמן הינן למעשה תוצר קצה של אסטרטגיות שיווק ומיתוג של הארגון שבהתאם להן ניתן לפרסם את העסק באמצעים שונים, כפי שניתן לראות בדוגמאות הבאות:

  • פרסום בעסק עצמו- למשל בעזרת שלטים, באנרים, שלטי פופ אפ, פוסטרים, שקיות וכו’.
  • פרסום אירועים וכנסים- יכול להתבטא בשלטים, פופ אפ, ומוצרי קד”ם שונים כמו עט או פד לעכבר.
  • שי ללקוחות- הדפסה דיגיטלית יכולה להיות גם עבור מוצרי פרסום הניתנים כשי ללקוחות כדוגמת חולצות, כובעים, תיקים, מגנטים ועוד.
  • ניירת משרדית- את כל הניירת המשרדית ניתן למתג על ידי הוספת לוגו , שם ופרטי העסק.

חשיבות איכות ההדפסה

בכדי שהדפסה דיגיטלית באמת תשפיע באופן חיובי על מאמצי שיווק ופרסום של העסק, חשוב להשקיע בהדפסות דיגיטליות איכותיות. כך למשל, יש משמעות רבה לאימפקט שיוצרת הדפסה איכותית על גבי חולצה או כרטיס ביקור, עם צבעוניות חדה ורזולוציה גבוהה. הדפסה איכותית משליכה באופן מודע ולא מודע גם על איכות, רצינות ואמינות החברה שעומדת מאחוריה. מנגד, הדפסות לא מוצלחות יוצרות אפקט שלילי על הצרכנים, עם פרסום המציג למעשה לרעה את בית העסק. לכן, אם אתם מחליטים על הדפסה דיגיטלית חשוב שתבצעו אותו באיכות גבוהה ביותר בעזרת בית הדפסות מקצועי כמו עולם ההדפסות, או שלא תבצעו הדפסות אלו בכלל.