אנו אמנם חיים בעולם דיגיטלי אך שלט מודפס היה ועודנו מוצר חיוני לצורכי מיתוג, פרסום ושיווק. שלטים מספקים מענה פרסומי במרחב הציבורי, בעולם שמחוץ למסך, מודיעים על קיומו של העסק ותופסים את תשומת הלב במרחב הפתוח. לכן, גם אם יש לכם אתר אינטרנט, דפי נחיתה, דף בפייסבוק או אינסטגרם – לשלט מודפס איכותי ומושקע עדיין אין תחליף. מעוניינים להדפיס שלט עבור העסק שלכם? לפניכם רשימה של כמה דברים שחשוב לדעת לפני שמדפיסים שלט לעסק.

על מה ולמה שלט?

חשוב להבין שיש קשת רחבה של סוגי שלטים לעסקים, בין אם שלט חיצוני לבית העסק, שלטים פנימיים בתוך בית העסק עצמו, שלטי חוצות, שלטי מוצר, שלטי הכוונה ועוד. לכן, בתור התחלה חשוב שתגדירו את מטרתו של השלט, בין אם להצגת מקום ממכר, לצורכי פרסום בחוצות העיר, לקידום מוצרים ומיתוג חללים פנימיים של העסק וכדומה. הגדרה זו תמקד אתכם בסוגי שלטים רלוונטיים עבור העסק שלם ותסייע בבחירת שלט מתאים.

הכירו את השוק

יש בשוק מבחר גדול של שלטים לעסקים במגוון סוגים, מידות, איכויות, חומרים, עיצובים ומחירים. לכן, בתור התחלה חשוב להכיר את המבחר הקיים בשוק וממנו לבחור בשלטים המתאימים ביותר למטרה המבוקשת ולתדמית העסק. כך למשל, ניתן למצוא בשוק שלטים מודפסים על גבי סוגים שונים של חומרים כמו נייר, שימשונית, אלומיניום, מתכת, בדים עבים, עץ וזכוכית. כמו כן יש שלטים מוארים, שלטי פלורוסנט או לד, שלטים חרוטים, שלטי חיתוך אותיות מאלומיניום או פרספקס, שלטי תלת מימד, ארגזי תאורה, שלטים מיוחדים ועוד.

שלט תואם למאפייני ותדמית העסק

שלט לעסק הינו למעשה כרטיס ביקור גדול שלו, וככזה הוא נדרש להתאים למאפייני ותדמית העסק. כך למשל, שלט עבור חברת הייטק יראה אחרת לגמרי משלט עבור משרד עורכי דין, רשת אופנה או מסעדה. כך תדמית העסק וקהל היעד שאליו הוא פונה יכתיבו את סגנון עיצוב השלט, בין אם כסולידי ומכובד, יוקרתי ונוצץ, צעיר וחדשני, יצירתי ומיוחד וכיוצא בזאת.

שימו לב למיקום השלט

מיקום השלט ישפיע על הסוג הנבחר וגם על צורת עיצובו. כך למשל, יש הבדל בסוג ובעיקר בגודל שלט מתאים המוצג קרוב לעין הצופה לעומת שלט מרוחק המתוקן בגובה. בנוסף, יש הבדל בין שלט פנימי לחיצוני כאשר שלט חיצוני נדרש להיות מופק מחומרים עמידים בפני פגעי סביבה ומזג אוויר כמו שמש, רוחות, גשמים, אבק ולכלוך.

בנוסף יש לבחור שלט מתאים לסביבה בה הוא יוצב, שיבלוט וימשוך תשומת לב בצורה חיובית. סביבה זו יכולה להיות מדרחוב, מרכז קניות ומסחר, אזור תעשייה, על צומת מרכזית, באזור כפרי וכדומה. כך למשל, אם השלט מיועד לרחוב אלגנטי עם שלטים מושקעים מעץ, לא תרצו להציב בו שלט ניאון זרחני אלא תשקיעו בשלט עץ איכותי ומיוחד. כמו כן, במידה ומדובר בשלט במיקום חשוך יש לבחור בשלט מואר ואם הוא ימוקם במרכז קניות יוקרתי חזותו נדרשת לשדר על אותו גל.

כמה זמן יהיה תלוי

הזמן שבו השלט יהיה תלוי, בין אם מדובר בשלט זמני או קבוע, ישפיע על סוג החומרים ממנו השלט יופק ויודפס וכן על מידת ההשקעה בגימור. ככול שהשלט יוצב לזמן יותר ממושך כך הוא יידרש להיות יותר עמיד ובדרך כלל גם מחירו יעלה בהתאם.

כמו כן, אם אתם נדרשים בשלט קבוע לעסק חשוב להשקיע בשלט איכותי מתאים לאופי ותדמית העסק. זאת מכיוון ששלטים אלו נועדו לשרת אתכם שלכם לזמן ממושך והם מספקים אמצעי זיהוי מוכר ללקוחות החברה. במילים אחרות, שלט חיצוני לעסק חשוב שיהיה קבוע וייצג את העסק על הצד הטוב, מרשים ונכון ביותר.

עיצוב נכון של השלט

לצד נתוני השלט עצמו יש גם לתת את הדעת לעיצוב ההדפסה עצמה והיותה מתאימה למטרת השלט, תדמית העסק, מאפייני קהל יעד ומקום הצבת השלט. בין היתר, בעת עיצוב שלט מודפס יש לתת את הדעת על הפרמטרים הבאים:

  • עיצוב מקצועי- יש לעצב את השלט בעזרת אנשי מקצועי, עם דימוי מרכזי ברור שניתן להבינו גם ממרחק וגם בזמן צפייה קצר.
  • צבעוניות- בדרך כלל מומלץ שלא לבחור ביותר מידי צבעים על שלטים, אלא לבחור בצבע אחד מוביל עם שניים או שלושה מבעים נלווים.
  • לוגו- במקרים רבים יש להתחשב בצורת וצבעי הלוגו של בית העסק וליצור שלט מתאים בצבעיו, שמבליט את לוגו החברה וגורם לקהל הצופים להבחין בו ולזכור אותו.
  • טקסט- עבור שלטים יש לבחור בטקסט ברור, קצר וקולע, שיעביר בכמה שפחות מילים את המסר המבוקש.
  • מוצרים משלימים- שלט לעסק אינו מוצר נפרד אלא הוא חלק מקו אפיון העובר כחוט השני בכל אמצעי השיווק של החברה מכרטיסי, ביקור ועד אתר אינטרנט. לכן בעת עיצוב שלט לעסק יש לעצבו בקו הממשיך ועוקב אחר אמצעי שיווק, מיתוג ופרסום אחרים. כך תיווצר אחידות בפרסום שתאפשר לקהל היעד לזהות בקלות את המותג על מוצריו ופרסומיו השונים. בנוסף, אחידות זאת יוצרת אצל קהל היעד תחושה מוכרת ומה שמוכר קל יותר להזדהות וגם נמכר הרבה יותר טוב.
  • יותר משלט אחד- אם אתם מתכננים מספר שלטים לעסק כמו שלט חיצוני, שלטי פנים, שלטי חוצות וכדומה, הקפידו גם כאן על קו אחיד בין השלטים, המסייע לקהל היעד לזהות את המותג בכל שלט שעליו הוא יוצב.
  • ייחוד- השלט שלכם הוא לא היחיד בעולם ולכן יש לעצבו באופן ייחודי, כך שיבלוט על פני שלטים אחרים וימשוך את עיני הצופים עם דגש על קהל היעד שלכם. ייחוד זה יכול להיות בצורת השלט, החומרים מהם הוא עשוי, תכניו ועוד.

בחירת שלט בהתאם לתוכן המודפס עליו

התוכן המודפס על השלט ואופן עיצובו ישפיעו על סוג השלט הנבחר, בין אם מדובר בשם העסק, שם מוצר, לוגו, סלוגן, תמונה מצולמת או מצוירת. עבור דימויים אלו יש לבחור בשלט שיבליט ויחמיא להם ולא יבלע ויגמד אותם, ושיתרום להעברת הדימוי והמסר המבוקשים. כלומר שלט בגודל, חומר גלם וצורת עיצוב מתאימה.

אל תשכחו היתר

יש לדעת כי התקנת של שלט חיצוני לעסק נדרשת בהיתר מאת הרשות המקומית. בקשה זו יש ללוות בהדמיה ושרטוט של השלט. כמובן שאין טעם רב להדפיס את השלט לפני שקיבלתם היתר עבורו.

הגדרת תקציב

יש לדעת כי בתחום השלטים השמיים הם הגבול כאשר עלות שלט יכולה להתחיל במאות שקלים ולהאמיר לאלפי שקלים ולמעלה מכך. ההבדל במחירי שלטים מודפסים נקבע בהתאם לגודל השלט, החומרים מהם הוא עשוי, רמת הגימור שלו, שיטת ואיכות ההדפסה ועוד.

לכן חשוב להגדיר מראש סכום ריאלי לשלט ולחפש שלטים העונים למסגרת תקציב זו. כמו כן, בייחוד אם מדובר בשלט קבוע כדאי שלא לבחור בשלט זול אלא להשקיע במוצר איכותי, ייחודי ועמיד. בנוסף כדאי לערוך השוואת מחירים בין חברות דפוס ולבחור בחברה מומלצת עם הצעת המחיר הטובה ביותר.

בחירת חברה להדפסת שלט

הדפסת שלטים לעסקים חשוב לבצע עם חברה מומלצת, מנוסה ומוערכת שיכולה ללוות אתכם לכל אורך תהליך הבחירה ולספק שלט מושקע באיכות ביצוע, הדפסה וגימור גבוהה ביותר. כמו כן, חברה מנוסה תוכל לסייע לכם בבחירת העיצוב וסוג השלט בהתאם למכלול פרמטרים שיילקחו בחשבון – מתדמית העסק ועד מיקומו של השלט.