הדפסת קטלוג

כיום בעידן שבו התחרות בין חברות הולכת וגדלה עם הזמן, עולה הצורך בעיצוב ומיתוג של מוצרים או שירותים שהחברה מספקת. על מנת להעביר את המסר השיווקי של החברה יש צורך בהפקת מוצרי מיתוג שונים כגון כרטיסי ביקור, קטלוגים, ברושורים ומוצרים נוספים.

הדפסת קטלוג החברה בדומה לכרטיס ביקור מהווה את הצגת החברה בפני לקוחות חדשים וקיימים. קיימת חשיבות רבה לעיצוב הקטלוג ולאופן בו מוצגת החברה, על מנת ליצור קטלוג חשוב לבצע תהליך אפיון הכולל הגדרת קהל היעד אליו מיועד הקמפיין השיווקי של החברה, בחירת המוצרים והשירותים הנבחרים מתוך כלל המגוון הקיים בחברה, בנוסף לכך מומלץ לבחון במהלך התהליך את הצרכים של החברה, מאפיינים חשובים שיש לשים את הדגש כמו כן את יש למצוא את ההיבטים החיוביים של החברה אל מול המתחרים שלה, מה הן החוזקות שלה יחס אליהן ועוד.

מדוע יש צורך בהדפסת קטלוג?

הדפסת קטלוגים מתאימה במיוחד עבור חברות המשתתפות בכנסים או בתערוכות שבהם ניתן להציג את המוצר או השירות שהחברה מספקת ללקוחות. קטלוג מאפשר הצגה של מוצרי החברה, בניית מסר שיווקי והצגתו בקטלוג, כמו כן הקטלוג מספק אמצעי שיווק יעיל במיוחד שכן מוצג בו לוגו החברה והקונספט הייחודי שלה. קיימת חשיבות רבה לעיצוב קטלוג ברמה גבוהה והדפסתו בבית דפוס מקצועי.

הדפסת קטלוגים מתאימה גם לצורך לקוחות מתעניינים או לקוחות פוטנציאליים שמגיעים למשרדי החברה ומעוניינים להתרשם מן המוצרים, מדובר על דרך אפקטיבית לחשוף בפניהם את המידע החשוב ביותר אודות החברה בצורה תמציתית וממוקדת. קטלוג איכותי ומעוצב יוכל לגרום להגדלת קהל הלקוחות באופן משמעותי. כמו כן הקטלוג יכול לייצר יותר באזז סביב מוצרי החברה, כאשר הם מוצגים ללקוח בצורה אטרקטיבית ומושכת את העין.

שלבים בהכנת קטלוג

  • חשוב לדעת שהפקת קטלוג חברה הינו תהליך שאורך זמן ומתבצע במספר שלבים. החלק הראשון כולל את בניית המסר השיווקי והקונספט, כמו כן במהלך שלב זה בוחרים את המוצרים או השירותים הנבחרים של החברה והם אלה שיוצגו בקטלוג החברה. שלב זה כולל את הכנת הבריף, מדובר על מסמך עם דרישות הלקוח ותכנון העבודה עבור הכותבים והמעצבים. כמו כן הבריף כולל בדרך כלל הכוונת אנשי המקצוע לגבי שאלות כגון מי הוא קהל היעד, מהו המסר השיווקי וכדומה.
  • השלב הבא לאחר מכן הוא עיצוב הקטלוג, עימוד, הוספת תמונות, בחירת פונטים, תוך שימת לב לפרטים הקטנים. עבודת העיצוב צריכה להתבצע על ידי מעצב גרפי מקצועי ומיומן ובעל ניסיון בתחום עיצוב קטלוגים לחברות. יש צורך בהכנת קטלוג מעוצב ברמה גבוהה, אסתטי ומושך את העין.
  • עיצוב הקטלוג כולל בדרך כלל בין 2 עד 3 סקיצות, הלקוח בוחר את העיצוב המועדף עליו, חשוב לקחת בחשבון את גודל הקטלוג שמעוניינים להדפיס, כמות הדפים בו, בחירת סוג הנייר שעליו יודפס וכדומה.
  • כמו כן הקטלוג צריך להעביר את המסר השיווקי של החברה באופן נכון כך שימשוך לקוחות מתעניינים, לגבי בניית המסר השיווקי והתוכן שייכנס לקטלוג, מומלץ להיעזר בשירותי קופירייטר או כותב תוכן מקצועי. כמו כן יש לוודא שהתוכן נערך בצורה מקצועית ועבר הגהה.
  • מומלץ להכניס לקטלוג תמונות המתארות את החברה, מלבד המוצר או השירות הנבחר, בנוסף לכך מומלץ להכניס גם את פרטי ההתקשרות עם החברה.  
  • השלב הסופי הוא הדפסת הקטלוג, חשוב לדעת שמחיר הדפסתו מושפע מגורמים שונים כגון סוג וגודל הנייר וכמות הדפים. כמו כן עבודת המיתוג, בניית המסר השיווקי ועיצוב הקטלוג כל אלו מרכיבים יחד את הצעת המחיר שהלקוח מקבל מבית הדפוס. מומלץ לבצע השוואת מחירים מול בתי דפוס נוספים כדי לבדוק מה המחיר המקובל בשוק ולקבל את ההצעה המשתלמת ביותר. חשוב לדעת שלא מומלץ לקחת בשתי ידיים את ההצעה הזולה ביותר, אלא יש לבחון את מידת המקצועיות של בית הדפוס שבחרתם להדפיס בו את הקטלוג של החברה.

החשיבות של הוספת תמונות לקטלוג

קיימת חשיבות רבה להוספת תמונות לקטלוג החברה, יש צורך לשכור את שירותיו של צלם מקצועי ומיומן בצילום מוצרים לצורך קמפיין שיווקי. כמו כן הצלם צריך לדעת כיצד לזהות את החוזקות של המוצרים ואת מה שמייחד אותם אל מול המתחרים של החברה.

בנוסף לקטלוג המודפס, מומלץ לשקול להעלות את הקטלוג לאתר החברה כך שתהיה לקטלוג גישה דיגיטלית, במידה ויש לקוחות שלא נחשפו אל הקטלוג בעת הכנס או התערוכה ויהיו מעוניינים להתרשם מהמוצרים המוצגים בו. כמו כן ניתן לשתף את הקטלוג החברה ברשתות חברתיות על מנת להגדיל את החשיפה אליו.

איך בוחרים בית דפוס ?

כאשר אתם מחפשים סטודיו לעיצוב גרפי או בית דפוס להדפסת הקטלוג, חשוב לראות תיק עבודות על מנת להתרשם מרמת העיצוב, מבניית המסר השיווקי של חברות מתחרות ועוד. כמו כן יש לפנות לבית דפוס מוכר, מקצועי ואמין, מומלץ לחפש המלצות וביקורות ברשת האינטרנט וברשתות חברתיות שיוכלו לספק ללקוחות מידע על השירותים הניתנים, מחירים, דוגמאות לעבודות וכדומה.

חשוב לדעת שקטלוג החברה הוא כלי המהווה אמצעי שיווק אפקטיבי בתוך זמן קצר, קטלוג מוצרים מאשר חשיפה גבוהה של לקוחות פוטנציאליים למוצרי החברה ולכן חשוב להשקיע בהדפסה איכותית וברמת גימור גבוהה של מוצרי הדפוס השונים על מנת לסקרן ולעניין את הלקוחות המתעניינים.

אולי תתעניין גם ב:

חברת עולם ההדפסות מספקת מגוון רחב של שירותי הדפסה של מוצרים כגון הדפסת קטלוגים, חוברות, הדפסת ניירת, כרטיסי ביקור, מדבקות, מוצרי פרסום וקידום מכירות, דפוס דיגיטלי, הדפסה על משי, מדבקות לרכב ועוד. הדפסות איכותיות, עמידה בלוח זמנים, התאמה לצרכי הלקוח, שירות אדיב ואמין. מוזמנים ליצור איתנו קשר, נשמח לתת מענה לכל שאלה.

קטלוג ביגוד
קטלוג טפטים
קטלוג שירות