אנו בעולם ההדפסות מתמחים בקשת רחבה של הדפסות משי ודיגיטלי על גבי מגוון פריטים, החל במדבקות, דרך שלטי חוצות ועד לבגדי עבודה. בשנים האחרונות גבר מאוד הביקוש להדפסות על בגדים לעובדים על ידי עסקים, חברות וארגונים מכל מגזרי המשק, ואנו גאים להעניק להם שירות מובחר מכל הבחינות: חולצות איכותיות המתאימות למאפיינים ולתפקידים שונים בעסקים, אינספור אפשרויות של תכני הדפסה, אפשרויות להדפסות מהירות במיוחד, זמני אספקה העומדים תמיד בלוחות הזמנים, מחירים אטרקטיביים, וכמובן ליווי אישי וקרוב על ידי אנשי מקצוע שיודעים בדיוק מה הם עושים.

מהם היתרונות שבהדפסה על בגדי עבודה

יש כמה סיבות טובות המביאות חברות וארגונים להדפיס על הבגדים והמדים של עובדיהם. בראש ובראשונה, כאשר עובדים נמצאים בעסק עם חולצות בעלות מוטיבים אחידים, הדבר תורם רבות למסר מקצועי, איכותי ורציני. החולצות ושאר פרטי הביגוד יוצרים הרגשה של סדר וארגון, וכמובן גם מקלים על הלקוחות למצוא את העובדים ולהבדיל ביניהם לבין אנשים אחרים שנמצאים במקום. במילים אחרות, כך משתפרת חוויית השירות או הקנייה במקום, ולמעשה כיום לקוחות הנכנסים למקומות שמעסיקים מספר עובדים באמת מצפים למצוא ביגוד שעוזר בזיהוי. 

יש לציין כי אין זה מספיק רק לבחור חולצות בצבעים אחידים לעובדים, וזאת מהסיבה הפשוטה שבוודאי יהיו גם לקוחות בעלי חולצות בגוונים דומים שייכנסו לבית העסק, מה שייצור בלבול ואי נעימויות. לכן, חשוב מאוד שעל החולצות יהיו הדפסות כמו הלוגו, הסלוגן, תמונה, ציור או אלמנטים אחרים שאותם נתאר בהמשך המאמר. מעבר לכך, כאשר עובדים מקבלים מהעסק בגדים עם הדפסות, הדבר תורם להרגשת הגיבוש והשייכות לעסק, תורם לגאווה של העובד, אך זאת כמובן בהנחה שהושקעה מחשבה בבחירת הביגוד וההדפסות המתאימות. גם על נושא זה נדבר בהמשך.

נקודה חשובה נוספת שכדאי להזכיר היא שהדפסות על בגדים לעובדים יכולות לתרום לפן השיווקי של העסק. זאת אומרת שאם העובד יוצא מהחברה עם החולצה עליו, והיא נושאת פרטים רלוונטיים, הדבר מהווה מעין שלט פרסום מהלך. לדוגמא, על החולצה ניתן להדפיס את היתרונות הבולטים של העסק, סיסמא מצחיקה שתמשוך את העין, את מספר הטלפון של העסק, את תחום המומחיות שלו וכן הלאה. אכן, בדרך הביתה מהעבודה העובד עשוי לעצור בתחנת דלק, ברשת מזון, בחנויות שונות, להסתובב ברחוב או אפילו ללכת לפארק או לחוף הים. החולצה שלו שנושאת את פרטי העסק ולעיתים גם את יתרונותיו, עשויה בהחלט למשוך מבטים מאנשים שעוד יתקשרו אל העסק ויהפכו ללקוחות.

באיזה סוג של הדפסה לבחור?

ישנם מספר סוגים של הדפסות שניתן לבצע על גבי בגדים בכל ובגדים לעובדים בפרט. השיטה הוותיקה יותר נקראת הדפסת משי אך כיום פחות משתמשים בה בחולצות ובגדים לעובדים. היתרון בשיטה הזו היא שהמחיר הכולל יורד ביחס לכמות הבגדים. זאת מפני שההדפסה מבוססת על יצירת גלופה, שהיא מרכיב משמעותי במחיר, ולאחר מכן משתמשים באותה הגלופה על הבגדים. ואולם, במידה שרוצים להדפיס אלמנטים שונים על חולצות שונות יהיה צורך להכין גלופות חדשות והמחיר יעלה. כמו כן, בשיטה זו המחיר עולה כאשר מעוניינים להדפיס עם יותר מצבע אחד, ובכל מקרה היא לוקחת יותר זמן. על כן, במרבית המקרים בוחרים בשיטה היותר מתקדמת של הדפסה דיגיטלית. כאן מדובר בתכנים גרפיים השמורים על קבצי מחשב ומועברים למדפסות ואין צורך להוסיף עלויות על מנת להשתמש בצבעים. בנוסף, גם השיטה הזו משתלמת כאשר מדובר בהדפסות בכמויות גדולות, והיא יותר מהירה ליישום ולאספקה לעומת הדפסות משי.

בחירת האלמנטים שעל ההדפסה

ביצוע ההזמנה הוא פשוט, מהיר וקל בפני עצמו ולמעשה אנחנו דואגים להכל. יחד עם זאת, חשוב להשקיע מחשבה וזמן בבחירה והחלטה על האלמנטים שיופיעו על גבי החולצה. כך למשל, אפשר להדפיס על החולצה סלוגן חביב המציג את תפיסת העולם של העסק או את יתרונותיו. כמו כן, ניתן להדפיס את הכתובת, מספר הטלפון, כתובת הפייסבוק או אתר האינטרנט וכדומה. בנוסף, אפשר הדפיס מגוון אלמנטים גרפיים כמו חיוך או לב ובוודאי את הלוגו של העסק, וגם אפשר לשלב מגוון איורים, תמונות ואפילו צילומים. יחד עם זאת, כאשר מדובר בחולצות וביגוד נוסף לעובדים צריך לשים לב שהם יהיו מתאימים והולמים ממספר בחינות.

ראשית, כאשר בוחרים סיסמא או סלוגן שיופיע על החולצות צריך להבין מה הם משרתים. לדוגמא, על חולצות לאנשי מחסן או חנות אפשר להדפיס את המילה “איש צוות” ואפשר גם “במה אוכל לעזור?” או “מחלקה טכנית” וכן הלאה. יש לבחור קונספט שמצד אחד משרת את המטרה שלו ומצד שני מתכתב עם הערכים והמסרים של העסק. כך למשל, אפשר לבחור במסר יותר רציני, מכובד וקורקטי, וניתן לבחור במסרים יותר הומוריסטיים, קלילים וצעירים. במילים אחרות, יש לקחת בחשבון את קו המיתוג הכללי של העסק ואת הקהל שאליו הוא פונה. הדבר נכון הן לגבי צבע החולצות והבגדים והן לגבי האלמנטים הגרפיים שיופיעו על גביהם. כזכור, פרטי לבוד מודפסים יכולים להוות גם אמצעי פרסומי ובדיוק כך יש להתייחס אליהם, כך שהם צריכים להשתלב בצורה נאותה עם שאר הכלים הפרסומיים של החברה מבחינת גוון, כיתובים וגרפיקה.

בחירת סוג הביגוד להדפסה

עוד היבטי משמעותי הוא בחירה בסוגים הנכונים של הבגדים המיועדים להדפסה. אם ניקח לדוגמא חולצות, ישנם סוגים רבים ושונים של חולצות והם צריכים להתאים לתפקידו של העובד וגם למאפייני ותנאי העבודה שלו. כך למשל, אם מדובר באיש שיווק ומכירות או במנהל המשתתפים בכנסים ונפגשים עם לקוחות, עדיף לבחור עבורם חולצות יותר אלגנטיות כמו חולצת פולו קצרה או ארוכה, כתלות בעונת השנה ובמאפיינים של המפגשים עם הלקוחות. מצד שני, אם מדובר בעובדים שתנאי הסביבה שלהם חמים ואף חיצוניים, ניתן לבחור בחולצות דרייפיט שהן מנדפות זיעה ונעימות לעבודה, ואם מדובר בעובדים בסביבה מקורה ניתן לבחור בחולצות טי מאה אחוז כותנה שהן הנעימות ביותר. כמו כן, ישנם חולצות לייקרה, סווטשירטים, קפוצ’ונים, חולצות אמריקאיות, חולצות עם וללא כפתורים, חולצות לעובדי ניקיון וכדומה – אותן יש לבחור כאמור לפי תנאי העבודה ומאפייניה.

בתוך כך, יש לשים לב למספר נושאים. הראשון הוא לבחור חולצות שמשתלבות בצורה טובה זו עם זו. כפי שאמרנו לגבי בחירת הצבעים והאלמנטים הגרפיים להדפסה, כך גם סוג החולצה צריך להיות אחיד ככל האפשר. לדוגמא, אם מדובר בעובדים של רשת מזון גדולה, חשוב שכל הממלאים את התפקידים הדומים כמו קופאיות או מחסנאים ילבשו חולצות מאותו הסוג, וכל מנהלי הצוותים והמחלקות חולצות מאותו הסוג וכן הלאה, בלי ליצור בלגן וחוסר אחידות בעיני הלקוחות. שנית, יש לקחת בחשבון את עניין התקציב המוקדש לצורך רכישת והדפסת החולצות. מטבע הדברים, ישנם הבדלים בעלויות בין הסוגים השונים של החולצות וכמובן גם לפי הכמויות, אז בחרו בצורה חכמה. יחד עם זאת, זכרו שכדאי להזמין יותר בגדים מכמת העובדים הנוכחית מפני שחולצות המיועדות לעבודה עשויות להתבלות בהתאם לתנאי התעסוקה, ולכן כדאי שיהיה מלאי עודף ושלא תצטרכו להזמין שוב ושוב חולצות ולשאת בעלויות.